Οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να φανταστούν νέες συναρπαστικές σταδιοδρομίες μέσω του STEM
Στον σημερινό ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, οι περισσότεροι γονείς ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους. Είτε πρόκειται για την τεχνολογία, τον πολιτισμό ή τις αξίες, οι νέοι σήμερα αναμένεται να περιηγηθούν -και να προσπαθήσουν να ευδοκιμήσουν- σε μια κοινωνία που είναι πολύ πιο περίπλοκη από εκείνη των γονέων τους. Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι γονείς επιθυμούν να εμπλέξουν τα παιδιά τους σε δραστηριότητες που θα τα βοηθήσουν να γίνουν πιο δυνατά, ολοκληρωμένα και καλύτερα προετοιμασμένα για τη ζωή όταν εισέλθουν στην ενήλικη ζωή.
Μια τέτοια δραστηριότητα είναι η FIRST®, μια παγκόσμια κοινότητα ρομποτικής που βασίζεται σε εθελοντές και βοηθά τους νέους να ανακαλύψουν το πάθος τους για την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) μέσα από συναρπαστικές, πολύπλευρες προκλήσεις. Η FIRST βοηθά τα παιδιά ηλικίας 4 έως 18 ετών να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, ανθεκτικότητα, συνεργασία και ενσυναίσθηση καθώς ανταγωνίζονται και συνεργάζονται μεταξύ τους.
Ίσως έχετε δει τη μεταμορφωτική δύναμη των προγραμμάτων FIRST να παρουσιάζεται στο νέο ντοκιμαντέρ της Disney+ του 2022 “More Than Robots”.
Μέσω της FIRST, οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ευδοκιμήσουν σε μεταβαλλόμενες εποχές, ενώ παράλληλα συνδέονται με εξειδικευμένους μέντορες από 200 εταιρείες του Fortune 500. Αυτές οι συνδέσεις συχνά οδηγούν σε τοποθετήσεις σε υψηλά αμειβόμενες και αποδοτικές σταδιοδρομίες STEM.
“Αν θέλετε το παιδί σας να είναι έτοιμο για τον πραγματικό κόσμο με τρόπους για τους οποίους το σχολείο και οι εμπειρίες στην τάξη δεν θα το προετοιμάσουν απαραίτητα πλήρως, η FIRST είναι το πρόγραμμα για εσάς”, δήλωσε στο Upworthy η Erica Fessia, αντιπρόεδρος των παγκόσμιων επιχειρήσεων πεδίου της FIRST.
Ένα θαυμάσιο παράδειγμα του αντίκτυπου που έχει η FIRST στους μαθητές είναι ο Aaron, ο οποίος ζει στο Watts, μια υποβαθμισμένη γειτονιά στο νότιο Λος Άντζελες. Ο Άαρον ήταν ένα κλειστό παιδί μέχρι να ενταχθεί στην FIRST, όπου ανέπτυξε ένα πάθος για τη ρομποτική που τον ώθησε να γίνει ηγέτης της ομάδας του, της ομάδας με το εύστοχο όνομα TeraWatts.
Η Fatima Iqbal-Zubair, δασκάλα και μέντορας της TeraWatts, είδε τον Aaron να κάνει τεράστια βήματα προόδου τα τελευταία δύο χρόνια. “Είναι ένας από τους πιο τεχνολογικά ικανούς μαθητές σε ολόκληρη την ομάδα μας. Αλλά είμαι 500% πιο περήφανη για την ανάπτυξή του ως άτομο όσον αφορά την αυτοπεποίθησή του και την ηγετική του ικανότητα”, δήλωσε η ίδια, σημειώνοντας ότι είναι το είδος της ανάπτυξης που σπάνια βλέπει μέσα από τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά πλαίσια.
Ο Άαρον πιστεύει ότι έμαθε να είναι δυνατός μέσω του προγράμματος, λόγω της προσέγγισης της μηχανικής με βάση την αποτυχία προς τα εμπρός. “Κανονικά, απογοητεύομαι πολύ όταν δεν μπορώ να λύσω ένα πρόβλημα”, δήλωσε στο Upworthy. “Η ρομποτική με βοήθησε να ηρεμήσω αντί να θυμώνω. Αν δεν τα καταφέρεις με την πρώτη φορά, συνεχίζεις να προσπαθείς, να προσπαθείς μέχρι να τα καταφέρεις”.
Η επίλυση προβλημάτων είναι ένας σημαντικός στόχος της μηχανικής και η FIRST εμπνέει τους μαθητές να διευρύνουν τα όρια της καινοτομίας και της φαντασίας τους για να επιτύχουν τους στόχους τους. Όταν ξεκινά κάθε ετήσια σεζόν της FIRST, οι ομάδες των μαθητών αναλαμβάνουν μια αθλητική πρόκληση, συνήθως με θέμα ένα κρίσιμο παγκόσμιο ζήτημα, όπως η ανακύκλωση, οι μεταφορές ή η ενέργεια, και καλούνται να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που μπορεί να διαγωνιστεί σε αυτή την πρόκληση. Τους δίνεται ένα σετ υλικών με περιορισμένες οδηγίες. Τους ενθαρρύνει να πειραματιστούν και να επιχειρήσουν νέες επαναλήψεις μέχρι να λειτουργήσει το ρομπότ.
Όταν οι μαθητές συναντούν κάποιο εμπόδιο, μπορούν να ζητήσουν βοήθεια από ενήλικες μέντορες με εκπαιδευτική ή επαγγελματική εμπειρία σε τομείς STEM. Αυτό προσφέρει την ανεκτίμητη εμπειρία της συνεργασίας με θετικά πρότυπα που έχουν κάνει το STEM έργο ζωής. Είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι μαθητές της FIRST είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για καριέρες STEM από εκείνους που έχουν μελετήσει το αντικείμενο μόνο στο σχολείο (δηλαδή, αν έχουν καν πρόσβαση σε εκπαίδευση STEM στο σχολείο τους).
Η Afzaa Rahman είναι μαθήτρια της FIRST εδώ και επτά χρόνια ως μέλος της ομάδας Zebracorns του Durham, στη Βόρεια Καρολίνα. Μετά το λύκειο, ελπίζει να αποκτήσει πτυχίο βιοϊατρικής μηχανικής.
“Οι Zebracorns έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, καθώς μου παρείχαν μια κοινότητα ατόμων που στάθηκαν στο πλευρό μου, πρόθυμοι να με βοηθήσουν, να με υποστηρίξουν, να με ενθαρρύνουν και να με παρακινήσουν στις προσπάθειές μου”, δήλωσε στο Upworthy.
Ελπίζει ότι η συμμετοχή της στην FIRST θα εμπνεύσει και άλλα κορίτσια να κάνουν το ίδιο. “Είναι σημαντικό να αφήσουμε το στίγμα μας και να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε ουσιαστικά στους τομείς STEM”, δήλωσε. “Συμμετέχοντας στο STEM, τα σημερινά κορίτσια και οι γυναίκες θα εμπνεύσουν τις μελλοντικές γενιές να κάνουν το ίδιο, μέχρι να μην είμαστε πλέον μειονότητα”.
Ο πατέρας της Afzaa, Mujib Jinnah, ενθαρρύνει και άλλους γονείς να εμπλέξουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα. “Νομίζω ότι και άλλοι γονείς θα πρέπει οπωσδήποτε να σκεφτούν να βάλουν το παιδί τους να συμμετάσχει στην FIRST. Εκτός από την εκμάθηση STEM, η FIRST ενθαρρύνει την ανάπτυξη της ομαδικής εργασίας και των κοινωνικών δεξιοτήτων, που είναι βασικές ιδιότητες που πρέπει να ενισχύονται από νεαρή ηλικία”, δήλωσε στο Upworthy.
Ένας από τους σημαντικότερους στόχους της FIRST είναι η προσέλκυση γυναικών και μαθητών από υποβαθμισμένες ή υποεκπροσωπούμενες κοινότητες στο πρόγραμμα, ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα στη συμμετοχή στο STEM. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ανύψωση των ατόμων και των κοινοτήτων, θέτοντας τα προβλήματά τους απευθείας στα χέρια μιας νέας γενιάς ανθρώπων που λύνουν προβλήματα.
“Όταν μιλάμε για ποικιλομορφία στην τεχνολογία, μιλάμε για την εισαγωγή περισσότερων φωνών στην τεχνολογία”, δήλωσε στο Upworthy ο Fazlul “Fuzz” Zubair, διευθυντής τμήματος μηχανικής συστημάτων στην Raytheon Technologies και μέντορας της ομάδας FIRST The Vitruvian Bots.
Οι προκλήσεις ρομποτικής της FIRST εμπνέουν τον ανταγωνισμό και τη συνεργασία – αυτό που ονομάζει Coopertition®. Δύο ομάδες μπορεί να διαγωνίζονται η μία δίπλα στην άλλη σε μια πρόκληση και αργότερα να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Για να λειτουργήσει αυτό απαιτεί μια άλλη αξία του FIRST: Gracious Professionalism®, ένας όρος που επινοήθηκε από τον αείμνηστο Dr. Woodie Flowers, διακεκριμένο ομότιμο καθηγητή του MIT και πρωτοπόρο στην πρακτική εκπαίδευση STEM, συμπεριλαμβανομένων πολλών ετών που πέρασε ακούραστα υποστηρίζοντας η FIRST.
“Το ήθος του Συνεργατισμού και του Ευγενικού Επαγγελματισμού ενθαρρύνει όλους όσοι συμμετέχουν στην κοινότητα της FIRST να δίνουν έμφαση και να σέβονται την αξία των άλλων και των απόψεών τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που μπορεί να διαφέρουν και να διαφέρουν έντονα από τις δικές σας”, δήλωσε ο Fessia.
Ο Iqbal-Zubair λέει ότι, είτε κερδίσει είτε χάσει, η μοναδική φύση του διαγωνισμού αναπτύσσει πρακτική ενσυναίσθηση που οι μαθητές δεν θα μάθουν αλλού.
“Μπορείτε να είστε ευγενικοί με μια ομάδα και να καταλάβετε τι περνάει σε έναν διαγωνισμό. Στη συνέχεια, να εργαστείς εναντίον τους στον επόμενο και να είσαι ευγενικός και στις δύο περιπτώσεις. Αυτό απαιτεί πολλή ενσυναίσθηση”, είπε. “Η FIRST απαιτεί τεχνική ενσυναίσθηση, συναισθηματική ενσυναίσθηση και στρατηγική ενσυναίσθηση”, πρόσθεσε.
Τα κλειδιά για την ευημερία σε έναν κόσμο όπου οι αλλαγές συμβαίνουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα είναι η ανθεκτικότητα και η ευελιξία, καθώς και οι δεξιότητες του 21ου αιώνα της συνεργασίας και της ενσυναίσθησης. Οι μαθητές της FIRST αναπτύσσουν αυτές τις δεξιότητες, ενώ παράλληλα κατασκευάζουν μερικά εκπληκτικά ρομπότ!
Η FIRST είναι ανοιχτό σε μαθητές από 4 έως 18 ετών. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα προγράμματα FIRST στην περιοχή σας και πώς μπορείτε να συμμετάσχετε, επισκεφθείτε τη διεύθυνση firstinspires.org.
Πηγή: https://www.upworthy.com/parents-are-empowering-their-kids-to-imagine-exciting-new-careers-in-stem
0 σχόλια