Οι εταιρείες επενδύουν στη ρομποτική για νέους ώστε να δημιουργήσουν ένα κύμα ενδιαφέροντος για την επιστήμη και την τεχνολογία σε όσους ανήκουν στις Gen Z (γενεά περιόδου 1995 – 2010) και Gen Alpha (γενεά μετά το 2010)
Μαθητές της FIRST εργάζονται συνεργατικά στο ρομπότ τους κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος FIRST 2024 στο Χιούστον του Τέξας.
Η φωτογραφία είναι ευγενική προσφορά του FIRST/Ben Munson
Κάθε επιχειρηματικός ηγέτης θα ήθελε πολύ να μπορεί να προβλέψει το μέλλον, και σπάνια η παροιμιώδης κρυστάλλινη σφαίρα ήταν τόσο ξεκάθαρη: η επιτυχία πολλών επιχειρήσεων, αν όχι όλων, εξαρτάται από την ενίσχυση της επιμόρφωσης STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά). Στην πραγματικότητα, οι θέσεις εργασίας STEM αυξάνονται δύο φορές πιο γρήγορα από ό,τι οι αυτές εκτός STEM. Καθώς η ζήτηση για εξειδικευμένο δυναμικό απογειώνεται, οι επιχειρήσεις της Αμερικής και τα στελέχη σε όλες τις κατασκευαστικές βιομηχανίες και τους άλλους κλάδους σπεύδουν να ενισχύσουν τον αριθμό των ανθρώπων με προοπτική στα επόμενα 5-10 χρόνια. Για να το πετύχουν αυτό, στρέφονται σε κάτι απροσδόκητο: τη ρομποτική για νέους.
Πώς και γιατί μια ιδέα που επινοήθηκε από τον επιτυχημένο εφευρέτη Dean Kamen πριν από 35 χρόνια έγινε μια ολοκληρωμένη λύση για την επαγγελματική ετοιμότητα και τη δημιουργία δικτύου εργατικού δυναμικού; Δεν συνέβη εν μία νυκτί. Η νεανική ρομποτική αναπτύχθηκε για να καλύψει πολλά κρίσιμα κενά του δυναμικού του STEM κλάδου, που προέκυψαν καθώς εξελίχθηκε η τεχνολογία, η κοινωνία και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οι σημερινές ανάγκες του εργατικού δυναμικού και της εκπαίδευσης είναι πολύ διαφορετικές από ό,τι ήταν στις αρχές και τα μέσα του 20ου αιώνα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1900, οι εταιρείες φοβούνταν ότι οι εργαζόμενοι που δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση δεν θα ήταν σε θέση να είναι ανταγωνιστικοί, καθώς η αμερικανική οικονομία μετατοπίστηκε από τη γεωργία και τη μεταποίηση μικρής κλίμακας σε μεγαλύτερες βιομηχανικές εταιρείες. Λίγες δεκαετίες αργότερα, το νομοσχέδιο G.I. Bill του 1944 διεύρυνε σημαντικά την πρόσβαση σε κοινοτικά κολέγια και επαγγελματικές σχολές στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Δυστυχώς, ο ρυθμός και η πολυπλοκότητα των σημερινών τεχνολογικών εξελίξεων ξεπερνούν την ικανότητα πολλών σχολείων να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές για την κατάρτιση εργαζομένων σε αυτούς τους τομείς. Ενώ προσαρμόζονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα, είναι άλλες οι παρεμβάσεις που συμβάλλουν στη γεφύρωση των κενών στη μάθηση και την παροχή εκπαιδευτικών πόρων για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών προς το STEM και την προετοιμασία τους για την αγορά του σήμερα και του αύριο.
Μια ολοκληρωμένη επιλογή είναι η FIRST®, η μεγαλύτερη κοινότητα ρομποτικής στον κόσμο που εξυπηρετεί τη νεολαία και παρέχει ευκαιρίες ενασχόλησης με το STEM που υπερβαίνουν την παραδοσιακή μάθηση στην τάξη. Αυτά τα πρακτικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν στην τάξη ως εξωσχολικά προγράμματα μετά το σχολείο ή ως κοινοτικά προγράμματα, εξυπηρετούν μαθητές από την ηλικία των 4 ετών και φτάνουν μέχρι το λύκειο.
Η θετική επίδραση της εκπαιδευτικής ρομποτικής της FIRST στους μαθητές, τις μαθήτριες και το μέλλον τους.
Τα προγράμματα ρομποτικής της FIRST εμπλέκουν τους μαθητές σε συναρπαστικές, εκτενείς προκλήσεις που διευρύνουν τα ενδιαφέροντα μάθησης και τα όρια τα διαπροσωπικών τους ικανοτήτων. Πέρα από την τροφοδότηση του ενδιαφέροντος των νέων για STEM, η ρομποτική αναπτύσσει επίσης την ανθεκτικότητα, την ομαδική εργασία, την επίλυση προβλημάτων, την επικοινωνία και πολλές άλλες πολύτιμες δεξιότητες που θα χρειαστούν οι μαθητές όταν φτάσουν σε ηλικία εργασίας. Πέρα από τα σαφή οφέλη της προετοιμασίας του εργατικού δυναμικού, δεν πρέπει να παραβλέπεται ο διασκεδαστικός, φιλικός ανταγωνισμός που βρίσκεται στην καρδιά αυτών των προγραμμάτων. Η FIRST είναι ένα άθλημα εξίσου συναρπαστικό με οποιοδήποτε άλλο και το μόνο στο οποίο μπορούν όλα τα παιδιά να γίνουν επαγγελματίες.
Τα προγράμματα ρομποτικής δίνουν στους μαθητές τα εργαλεία και την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να ακολουθήσουν πολλούς δρόμους, όπως η είσοδος στο εργατικό δυναμικό αμέσως μετά το λύκειο σε τομείς όπως ο κατασκευαστικός· η διεκδίκηση εργασίας που απαιτεί κατάρτιση· ή η είσοδος σε ένα διετές ή τετραετές πρόγραμμα σπουδών STEM. Μεταξύ εκείνων που επιλέγουν να φοιτήσουν σε κάποιο κολλέγιο ή πανεπιστήμιο, είναι ισχυρή η τάση για τους συμμετέχοντες στα προγράμματα της FIRST να επιλέγουν τελικά σπουδές αποζητώντας μια καριέρα σχετική με τις επιστήμες του STEM, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που δεν ασχολούνται με τη ρομποτική. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά για τις νεαρές γυναίκες, όσον αφορά στη συμπερίληψη και την πυροδότηση νέων ενδιαφερόντων.
Σε αναγνώριση του σταθερού, σημαντικού αντίκτυπου της νεανικής ρομποτικής, παραθέτουμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας επενδύουν και συμμετέχουν στα προγράμματα FIRST.
Προώθηση της στήριξης στην εκπαίδευση STEM
Υπάρχουν πολλές εταιρείες που επενδύουν στην εκπαίδευση STEM με κάποιο τρόπο, αλλά συχνά πρόκειται για μεμονωμένες ενέργειες ή δωρεές. Μια πιο αποδοτική και επιδραστική προσέγγιση είναι η βελτιστοποίηση της συμμετοχής των επιχειρήσεων. Επιλέγοντας δύο – τρεις τομείς που σχετίζονται με το STEM και ευθυγραμμίζονται με την εταιρική τους κουλτούρα, τις αγορές-προτεραιότητα και κοινωνική τους πολιτική, οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορούν να δημιουργήσουν στρατηγικές φιλανθρωπίας και επενδύσεων που συνδράμουν ουσιαστικά στην δημιουργία ροής ικανού εργατικού δυναμικού, παράγοντας έτσι όφελος και προς τις ίδιες, σε όλα τα επιχειρησιακά επίπεδα. Η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη που μπορεί να προσαρμόσει το μέγεθος της συνεισφοράς του ανάλογα με τις ανάγκες είναι ζωτικής σημασίας. Πολλές εταιρείες του Fortune 500 επιλέγουν να συνεργαστούν με την FIRST, λόγω του αντίκτυπου του προγράμματος της αλλά και της παρουσίας του σε όλες τις ΗΠΑ και περισσότερες από 100 άλλες χώρες.
Οι εταιρείες μπορούν επίσης να ενισχύσουν οικονομικά την εκπαίδευσης STEM μέσω κυβερνητικών πρωτοβουλιών. Για παράδειγμα, οι εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών που επιδιώκουν ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για εγκαταστάσεις παραγωγής μέσω του διακομματικού νόμου CHIPS and Science Act του 2022, πρέπει να αποδείξουν ότι επενδύουν επίσης σε ένα μελλοντικό εργατικό δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης. Οι εταιρικοί συνεργάτες της FIRST, όπως η Qualcomm Incorporated και η Wolfspeed, βλέπουν ήδη πώς η FIRST ενισχύει την εκπαίδευση και την προετοιμασία εξαιρετικά καταρτισμένων νέων στους κλάδους των ημιαγωγών και της προηγμένης κατασκευής. Η ευκαιρία αυτή δεν αφορά αποκλειστικά το εργατικό δυναμικό των ημιαγωγών. Πρόκειται για ένα περίπλοκο οικοσύστημα, αλλά οι ομάδες δημοσίων σχέσεων των εταιρειών θα πρέπει να αξιολογήσουν εάν και πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τις κρατικές και ομοσπονδιακές πρωτοβουλίες για να υποστηρίξουν αυτές τις προσπάθειες, οι οποίες θα ωφελήσουν τόσο τους μαθητές, όσο και τις εταιρικές αποδόσεις και τους εργαζόμενους επαγγελματίες.
Ενισχύοντας την ανάπτυξη ταλέντων μέσω καθοδήγησης στους κλάδους STEM
Από μικρές επιχειρήσεις μέχρι εταιρείες του Fortune 500, όπως η Qualcomm Inc., η BAE Systems και άλλες, χιλιάδες επαγγελματίες εμπνέουν την επόμενη γενιά πρωτοπόρων που εμπλέκονται με το STEM. Πολλοί προσφέρουν εθελοντικά το χρόνο τους ως μέντορες ομάδων ρομποτικής παρέχοντας καθοδήγηση σε όλα τα θέματα, από την κατασκευή και τον προγραμματισμό μέχρι το επιχειρηματικότητα και το μάρκετινγκ. Υπάρχουν ευκαιρίες καθοδήγησης για εταιρείες σε εθνικό επίπεδο. Την περίοδο 2022 – 2023, το 24% των δημόσιων σχολικών περιφερειών των ΗΠΑ είχαν τουλάχιστον μία ομάδα FIRST, και η FIRST ήταν παρούσα στο 8% των δημόσιων σχολείων 1ης κατηγορίας των ΗΠΑ (αυτά που εξυπηρετούν μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών από οικογένειες με οικονομικές δυσχέρειες).
Εκατοντάδες χιλιάδες ενήλικες μέντορες υποστηρίζουν τις ομάδες FIRST σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας 28 εκατομμύρια ώρες καθοδήγησης ετησίως. Από τότε που η εταιρεία (σ.σ Qualcomm) άρχισε αρχικά να υποστηρίζει την FIRST, η Qualcomm έχει προσλάβει πολλούς συμμετέχοντες ως πλήρους απασχόλησης εργαζόμενους ή για πρακτική άσκηση. «Ενθαρρύνοντας την συμμετοχή των υπαλλήλων μας, τους βοηθάμε να αναπτύξουν το πάθος τους και την επιθυμίας τους να προσφέρουν στον κόσμο, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ενθάρρυνση μαθητών οποιουδήποτε κοινωνικού υποβάθρου να εξερευνήσουν το STEM. Αυξάνοντας τον αριθμό των παιδιών που εκπαιδεύονται στις STEM επιστήμες είναι κλειδί όχι μόνο για τη αύξηση του αριθμού των ταλαντούχων ανθρώπων, αλλά και για την διασφάλιση ότι εσωκλείει ποικίλες εμπειρίες και απόψεις”, δήλωσε η Angela Baker, αντιπρόεδρος εταιρικής ευθύνης και επικεφαλής υπεύθυνης βιωσιμότητας της Qualcomm Incorporated. «Μόλις αυτοί οι μαθητές εκτεθούν σε πρακτικές, εκπαιδευτικές εμπειρίες STEM, μαθαίνουν για τις τεχνολογίες της Qualcomm μέσω της καθοδήγησης, της δημιουργίας σχέσεων και της έκθεσης στην τεχνολογία μας, και εν τέλει διασφαλίζει την επίγνωση σχετικά με τις ευκαιρίες εργασίας και την πρακτική άσκηση σε εμάς».
Η ύπαρξη μεντόρων έχει και άλλα οφέλη πέρα από την υποστήριξη των μαθητών. Μπορεί να συμβάλει στην αναζωογόνηση των ενήλικων επαγγελματιών, βελτιώνοντας τις ηγετικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες και ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους. «Όταν οι υπάλληλοί μας γίνονται εθελοντές μέντορες και προπονητές, βοηθούν όχι μόνο στην καθοδήγηση και την έμπνευση των μελλοντικών ηγετών μας, αλλά ακονίζουν και τις δικές τους δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και επικοινωνίας με τις άλλες γενιές, βοηθώντας τους να εξελιχθούν στη καριέρα τους», δήλωσε ο Tom Arseneault, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BAE Systems, Inc.
Καθώς οι σχολικές περιφέρειες επιταχύνουν τις προσπάθειές τους να εξελίξουν τα προγράμματα σπουδών ώστε να αντικατοπτρίζουν το ταχέως εξελισσόμενο τεχνολογικό τοπίο, οι εταιρείες μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη του χάσματος και να υποστηρίξουν τους επιχειρηματικούς και επιχειρησιακούς τους στόχους, επενδύοντας παράλληλα σε προγράμματα που κάνουν τους νέους να ενθουσιαστούν πραγματικά με τις δυνατότητές τους να οικοδομήσουν έναν καλύτερο κόσμο μέσω της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Μάθετε πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στο FIRST ως εταιρικός χορηγός, επαγγελματίας μέντορας ή εθελοντής, επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα www.firstinspires.org.
Πηγή: The New York Times
0 σχόλια